Sunday 12 January 2014

malang tidak berbau

Hari ni ntah kenapa menjadi hari yang agak malang 
buat insan hina sepertiku..
seperti biasa aku tidur tanpa sedar~
dalam keadaan tanpa sedar aku telah merobek muka aku sehingga luka parah!
bangun pagi je..ha amekaw!
weh pedih gila..terkeluar segala kulit muka..
hurm..merah2 je.japg petang ok kot..
(kata ku dalam aty..)

keluar awal pagi pergi makan bersama encik pakcik..
puas fikir nak makan dimana,akhirnya tempat
persinggahan kami hanyalah d sebuah pasar pagi..
adesz~
tapi oke je kot

tak seperti kebiasaan hari,hari ni aku rasa beban gila duduk di dalam rumah.
tgh2 ari lagi aku dah keluar pergi cari makan..
dalam masa aku keluar cari makanan tu aku dikejar pulak dengan seekor anjing..
alahai~

seterusnya,selepas penat larikan diri,aku singgah d Petron isi minyak moto~
setelah selesai,aku mulakan perjalanan untuk ke queensbay,
belum sempat ke sana aku terlanggar kereta depan aku yang berhenti mendadak..
nak kata bawak laju mmg xla..tu namanya cuai..bawak slow pun boleh langgar..!
hurm..moto tu pun terbalik lah dengan aku sekali terbalik..

Alhamdulillah masih ada insan2 lain yang berhati perut membantu aku 
dalam keadaan itu..

balik ke rumah aku dapati kasut yang baru dibeli encik pakcik telah koyak 
disebabkan aku jatuh moto td..adesz..sedih lagi..

sambil merenung jauh,aku bersiap2 semula untuk ke queensbaymall untuk 
tuntut cermin mata aku yang telah siap..
dan kemudian ke maxis center untuk bertanyakan sebb sim card aku di block..
hurm..caranya kena renew sahaja..

then gerak ke mydin dengan mak..
balik dalam keadaan yang teramat letih,
setelah aku basuh muka, aku dapati,
ArgHHhhhh.. 
muka aku yang terluka tadi menjadi semakin teruk..
apa lah nasib..teruk sgt..bukan aku mengada nk kata teruk,tapi hakikatnya..
ya! hakikatnya..memang teruk..
tambah si emak katakan yang luka muka ku ini akan lambat untuk sembuh..maka
ke'malu'an lah aku untuk berjumpa dengan org..takut org geli pulak..
aduyai..
semoga Allah S.W.T pulihkan luka di muka ku dengan cepat..
Amin.~

No comments:

Post a Comment