Sunday 22 May 2011

aku pakai tudung!

Assalammualaikum..
aku pakai tudung?YES aku pakai tudung..kenapa aku pakai tudung?
  1.  tentulah sbb wajib kan..
  2. sbb abah suruh pakai.. 
  3. sebab dah biasa dari kecik..
ok bg seorang perempuan yg dah biasa bertudung sejak kecil pastinya agak payah
untuk beliau bukak tudung secara sengaja di luar rumah..
apa motif aku cerita ni??
oh yea ! kenapa ada beberapa pekerjaan di Malaysia ni tidak mahu terima wanita bertudung bekerja ek??
Bukankah ini juga negara yg berasaskan Islam..Islam menjadi tonggak dan agama rasmi negara..
so mestylah agama ni kena ikut baek2..kalau dah pakai tudung tu x eloklah kalau nk suruh orang tu bukak plak...

bukannya kita mnx kerja sbg bohsia atau pun yg seangkatan dengannya kan..
kalau ya mmg patut la bukak tudung..

bukan takat tudung ja abes segala bahagian kat tubuh kita pun kena bukak..
kerja yg halal patut juga diberi peluang pada gadis2 yg bertudung kan..
kenapa perlu pilih kasih.??
yg free hair akan dapt tempat terbaik..dan yg bertudung diketepikan pulak..
eh ingat yg bertudung ni x cantek ke..lagi cantek drpd free hair taw..hihihihi..
ya gadis yg bertudung jugak cantik,bergaya dan menawan...(cewaah!)
bukan nk kata jual muka pun tp gadis yg bertudung juga boleh bekerja dengan baek sama dgn gadis free hair..dan dah tentu2 boleh mengelakkan nafsu lelaki naik bila melihat leher seorang gadis yg x bertudung..
nak kata aku ni baek sbb pakai tudung??oh tidak..
aku x sebaik yg disangka..
kapel tetap ada..ntah bila nk berubah ek..haha
xpe2 berubah sikit2 yer..hehe mungkin nnt cahaya keimanan akan datang pada aku..
tinggal nk grab jer..ok daa tata titi tutu..assalam

No comments:

Post a Comment