Tuesday, 17 May 2011

lelaki kuat merajuk??

Assalammualaikum..
mengikut tajuk di atas la kan betul ke lelaki kuat merajuk??
ha mengikut pendapat seorang gadis yang x bertauliah seperti aku ni la kan..

aku mendapati bahawa sang lelaki ni sangat SUKA  merajuk!
BETUL! aku x kan nk tipu korang kan~
tp ternyata zaman sekarang ni dah mula berubah~
sang lelaki lebih banyak merajuk berbanding si gadis~
kalau kita lihat secara kasar memang kita akan nampak lelaki ni seorang yang kuat
tp sebetulnya lah kan mereka lebih cepat merajuk berbanding perempuan~
dalam diam mereka ni lahirkan perasaan rajuk tu secara sembunyi..

burukkan muka laki bila merajuk~
hahaha

secara tiba2 je mereka boleh berubah daripada cakap bnyak terus x cakap,
x pun drpd mcj terus x mcj,n sometimes dy pura2 x dengar apa yg kita cakap dengan dy..
atau boleh dikatakan wat x tahu je la~
tambah2 bila jalan2 di shoping complex,jalan wat derk tanpa pedulikan awek dibelakang..
bila tanya selamber je dy akan kata "x da pa la syg.." dan terus berlalu pergi..
awek dibelakang dengan bengangnye pun mengikut lagkah beliau~
ada pulak tu tgh duduk sebelah menyebelah pun si lelaki leh wat x tahu je kat awek sebelah..


x bengang ke bila jadi cm ni?kita dah syok nk date tetiba jadi perkara cm ni lak~
adoi betapa lemahnya lelaki dalam mengawal emosi mereka..
walaupun begitu perempuan kebiasaannya akan melihat shj tingkah si lelaki dan menunggu
beliau untuk memulakan bicara semula..
sesetengah lelaki agak lembut selepas beberapa ketika mendiamkan diri..
yg lain nya pula terus ajak awek dy balik dengan alasan.."dah x da pa nk bwat dah kan jom balik.."
terpaksa la kami ikut sambil berfikir macam mana nk memujuk beliau yg merajuk tuh~

punca lelaki merajuk??
ntah la..tapi berdasarkan pemerhatian aku la kan disini ada beberapa puncanya..
  1. Tidak dapat perhatian secukupnya: kadang2 lelaki ni lebih memerlukan perhatian daripada kita..jika mereka tidak dilayan seperti kehendak mereka mula lah mereka buat perangai..hahah ingat pompuan je ke??lelaki pun sama jugak! cth:x mcj satu ari,keluar dengan kawan2 x ajak dy,atau bila kita tengah jalan kita pandang orang lain ke..haha dan sebagainya..kalau lelaki wat macam tu perempuan sekadar bertanya dan nasihat supaya dy aty2 n balik cepat..kalau laki pandang pompuan laen pun kita juz cubit dy sket2 camtu je kan..tapi kalau perempuan yg buat cam tu lelaki terus akan buat muka x bercakap atau terus marah2..isk3
  2. Cemburu : lelaki ni kuat cemburu tau!ish mengalahkan org pompuan!kalau cemburu tu sampai x ingat dunia..baru sembang dengan org lain skit dah jeles tah apa2~
  3. Malu kot : bukan malu cam kita sangka..sebenarnya lelaki ni cukup malu kalau perempuan yg belanja dyowang..padahal dalam aty nak je pompuan yg kuarkan dwet tp disebabkan ada kelakian tu dyowang x mau la nak terima..selalunya lelaki akan merajuk bila perempuan tu berlagak nk bayar semua bila mereka jalan2..lelaki rasa malu la bila ada org pandang tetapi dy x malu pun terima barang yg gadis belanja..sebab tu la dy merajuk konon2 nk tunjuk kat pompuan supaya pas ni jgn belanja apa2 lagi~ 
  4. Mudah terasa : ha lelaki sebnarnya lagi cepat terasa dengan setiap apa yg kita cakap daripada perempuan..tambah2 bila si perempuan cerita pasal ex nya..menceritakan kelebihan yg ada pada ex dy dan sebagainya membuatkan lelaki rasa tercabar dan mula merajuk menyuruh perempuan tu kapel lek dengan ex dy la pe la..haha..

pe lagi merajuk la dua2 bila dah gado macam tu dan bermulalah aksi tarik tali di ctu..tapi yg peliknya perempuan x kisah pun bila laki cerita tentang ex dy..kalau x suka pun perempuan akan kata
     "xpe la hal dah lepas kan.."
lelaki syg perempuan tp x taw nk cakap..perempuan tahu salah sendiri tp x taw nk pujuk lelaki..
aish macam2 la jadinya..bila perempuan start pujuk, lelaki buat ego pulak..hurm



bila berpisah tahu lak nk menyesal..wahai kaum lelaki sedar lah bahawa cukup susah kaum perempuan nk memujuk kaum lelaki..dah la susah + x reti + x dilayan =berpisah..
nak ke jadi macam tuh..kalau xnk cubala turunkan ego tu sket bila ada perempuan yg cuba memujuk anda..

1 comment:

  1. hahaahaaa aq sokong ang dari belakang

    ReplyDelete