Saturday 4 June 2011

jangan hampiri aku!

Assalammualaikum..
dikala petang yang indah ini aku keseorangan
melayan perasaan yang x abes2 mengganggu aku..
apasal la kawan kawan balik x nak ajak aku..
aish betapa aku kesedihan~
tiada teman yang menemani aku..
aku pun buat la kerja yang wajib aku buat iaitu kemas bilik
*walaupun x de la kemas sangat
dalam sibuk sibuk aku menyapu sampah 
entah dari mana gerangannya muncul seekor CICAK!
ish tak SUKA!
kenapa time ni la beliau nk muncul di tempat aku
kenapa tika aku keseorangan baru lah beliau nak memaparkan dirinya
sekilas pandang akan dirinya 
aku terus meloncat melarikan diri
penyapu yang dipegang terhentak di badannya.
namun beliau tidak mati malahan mengejar aku lagi..
aku berlari pusing pusing dalam bilik..
disebabkan bilik aku terlalu besar,
 aku tidak tahu kemana 
hendak aku larikan diri..
ke kiri 
ke kanan
ke depan
ke belakang
ke pintu
ke katil
dan akhirnya atas katil la menjadi tempat persinggahan aku
sementara menunggu beliau melarikan diri 
sambil sambil aku pun mengetuk beliau dengan penyapu aku..
setelah lama merenung ketiadaannya disitu 
aku teruskan kerja aku lagi..
kemudian entah dari mana
pulak datangnya seekor burung yanga agak baik 
tolong aku menyepahkan barang barang atas meja..
aduszz aku lupa nk tutup langsir 
dah la tingkap terbuka luas 
mmg patut la aku kena..
tapi x pa la itu kan makhluk-Nya..
aku redha..
by the way ari ni aku happy sangat sebab my dad bank in duet
buat belanja aku..


p/s: aku x takut CICAK!
one more thing,aku x mnx dwet kat parents taw..
malu weh minx dwet lagi dah besar gini~

6 comments:

  1. memang la xtakut..mu pun cicak gak :D hahaha

    ReplyDelete
  2. pandai la kalau aku cicak x kan aku lari dari cicak!
    hahaha~

    ReplyDelete
  3. ye la dah cicak tu cicak jantan! :D

    ReplyDelete
  4. Lawak ja.
    Cicakku gagah laei dari lipas ._.
    Seronotnya dapat duit! Lin, nak singgit! O:

    ReplyDelete
  5. hahaha~pnadai ja korang nih~haha
    dwet utk masa depan la~hehe

    ReplyDelete