Friday 25 April 2014

perasaan terpendam

Assalammualaikum~
well aku nih mmg tak suka nak share perasaan sedih,kecewa,gelisah,merudum,was-was ataw apa saja la yg ada kaitan dgn pekara normal perasaan terpendam ni.
yeah ! aku akan share cuma dengan org yg rapat atau boleh dikatakan sgt rapat sehingga tahu semua tentang aku..
ada jugak jenis suka share di laman sosial seperti fb,wechat dan sebagainya..
kalau dulu kita tgk org berdoa,mengadu sedih atau ingin kan sesuatu daripada Allah S.W.T
hanya di atas tikar sejadah sambil mengadap kiblat selepas solat..
tapi sekarang org berdoa dekat laman sosial la plak..
tapi tak apa..kan mengajak org berdoa sama..tak kisah la apa pun.
aku pun kadang buat jugak..hehe
well kenapa kita selalu ada perasaan yg terpendam..??org kata kalau diluah takut mati bapa,nak ditelan takut mati emak..mau tak mau kena kemam je lah ye..
kalau ada cara utk diselesaikan cuba la cara tu..jgn la biarkan.
kalaw dah abes tak ada cara pun cuba jugak la selesaikan..
tapi kalau aku dah xtahu nk pikir tu aku larikan diri je..
hehe
teruk kan..tak berani nk berhadapan.!ekceli aku bukan tak berani berdepan kalau ada masalah..
sesetengah org tak sama.
contoh kalau aku tgh bergaduh..aku xtahu macam mana nk buat org tu faham dgn apa yg aku nak kata,
aku akan larikan diri.sbb kalau tgh bergaduh tambah dengan jerit2 bagai dah sah2 aku cakap mmg org xpaham..
jenis gugup la katakan..
sedangkan aku cakap macam biasa pun org xpaham..kalau gaduh org katok pala aku apa..
hahaha(memang dah kena pun!)
dei minachi!apa u cakap??macam keretapi daa..inna sonange!
aku kuat nanges weh ! takde sapa yg taw kecuali yg terdekat..nampak cam sentiasa happy go lucky je kan..hee
ada apa bnda ja yg berlaku even bnda kecik pun tetap akan buat aty aq tersentuh..
sensitif nya..hurmm..ada org nak wat aku nanges x skrg??please dont !
sbb aku kalau nanges,aku akan fikir macam2 perkara negatif..smpai korang x boleh jangkau pemikiran aku..
tapi kalau lepas nanges dan terus tido automatik macam semua org jugak akan terus pikir yg positif balik la..
cuma kalau aku nanges tpi xtdo! hah masa tu pemikiran aku masih lagi di peringkat negatif..pandai2 la kalau nak handle..
rasa hebat ? cuba la..hehe
perasaan org perempuan ni laen bukan macam lelaki..
selalu ambil mudah dan wat xkisah..
pada kami kaum hawa ni mudah terasa dan sensitif terlebih..
kami xsuka lelaki yg xreply mcj kami..kami beranggapan bahawa lelaki itu mungkin ada ramai lg org lain yg dy nak mcj sehingga kami ini sudah xpenting.
kami xsuka lelaki yg janji tapi mungkir janji..
kami xsuka lelaki yg manis mulut didepan sahaja.
kami xsuka lelaki mata duitan.
kami x suka lelaki penipu.
kami xsuka lelaki curang..
kami xsuka lelaki malas.
kami xsuka lelaki yg x bersungguh-sungguh dalam melakukan sesuatu
kami xsuka lelaki yg xada komitmen
kami xsuka lelaki yg pentingkan diri
kami xsuka lelaki yg cakap besar.
kami xsuka lelaki yg cuma nk berseronok.
kami xsuka lelaki yg suka memaki hamun kami.
kami xsuka lelaki kaki pukul.
kami xsuka lelaki isap rokok! 
ops..hehe..encik pakcik aku isap rokok jugak la..well tetap xsuka..!
tapi nk wat mcm mana dah syg..nak xnak kena turutkan juga la..
kang kalau aku buang kotak rokok yg baru dibeli penuh dgn rokok plak maw kena hamun xsudah jawabnya..silap2 kena penerajang maut..hehe
apa??yala2 berat sebelah ea?ok2
lelaki utk perempuan!
kami x suka perempuan banyak bebel!!!
kami xsuka perempuan mata duitan.
kami xsuka perempuan hanya tahu meminta.
kami xsuka perempuan bg arahan.
kami xsuka perempuan tunjuk hebat
kami xsuka perempuan sosial terlebih
kami xsuka perempuan bercakap kasar.
kami xsuka perempuan banding2 kan kami
kami xsuka perempuan buat kami tertanya2
kami xsuka perempuan berahsia
kami xsuka perempuan malas.
kami xsuka perempuan suka marah
kami xsuka perempuan xreti senyum.
kami xsuka perempuan ramai boyfren
kami xsuka perempuan halang kami merokok!!erkk haha
well lelaki dan perempuan sgt berbeza.dan perbezaan itulah yg akan melengkapkan kita
sebagai lelaki dan juga perempuan :)
ada perasaan terpendam?cakap direct..jgn pendam lagi kalau itu boleh memperbaiki hubungan kita antara lelaki dan perempuan.
terimalah kelemahan masing2..cubalah memahami jika ada sign2 yg diberi..
kalau xpaham sila tanya..
perempuan suka berkias..
lelaki cuba lah faham sama..
kami malu nak cerita perasaan kami yg sebenarnya taw x..
sbb tu la kami selalu berkias atau tinggalkan tanda tanya utk kaum adam ni berfikir dengan baik..
bukan maksud kami nak lelaki ja paham kami..
lelaki pun nak gak difahami..ya mmg betul..
tapi lelaki lebih suka mendiamkan diri.nak tunjuk jeles ke tidak pun xnak..
macam mana kami nak tahu perasaan korang kaum adam..
sekurang2nya kami berkias lelaki dengar dan boleh fikir.
eh bukan lah nak menangkan kaum hawa..tapi sebab ceq kaum hawa kan..hehe
ok..papepun..lelaki dan perempuan harus saling melengkapi..
sama2 cari jalan utk selesaikan apa yg berlaku supaya tak ada perasaan yg terpendam lg ok..
:)




No comments:

Post a Comment