Tuesday 18 February 2014

Petanda Dia Jodoh Kamu

Well dalam hidup kita ni dah mesti atau bakal ada seseorang
yang mendekati kita..
tak kisah la kita tua atau pun muda.
So macam mana kita nak tau yang dia adalah jodoh kita
yang insyaAllah sesuai dengan kita.


  1. Kerjasama -  Rahsia pasangan untuk memiliki usia panjang dalam hubungan. tak kira lah dalam apa aspek kehidupan sekali pun..hal besaq ka kecik ka remeh temeh ka..apa saja la..tapi jika dilakukan bersama dan semuanya rasa sangat senang even tak libatkan orang lain..Kalau ada rasa macam tu. InsyaAllah selamat..dia memang dah jadi calon tuh !
  2. Sikap - Hah cuba cek tengok sikap si dia tuh..Dia cover2 depan hampa ka dia rileks ja..cara dia sembang, cara dia gelak tu spontan ka atau buat2 je..kalau buat2 je tu bukan jodoh la namanya.
  3. Deria batiniah - apa tu? maksudnya macam hati dia dan kita boleh saling tahu.Makna kata,kita dan dia boleh baca fikiran dan menduga reaksi atau perasaan masing2 pada situasi tertentu..kalau ada InsyaAllah akan ada destinasi menuju kebahagiaan..
  4. Perasaan - Waktu kita bersama dengan dia kita tak pernah rasa bosan sikit pun.. duduk pi la berejam setiap ari setiap waktu sekalipun..dan apabila bersama juga perasaan menjadi tenang dan selesa.. Tu tanda yang kita dah terikat dengan dia.
  5. Prihatin - Waktu kita susah senang dia sentiasa ada dengan kita.Dia boleh memahami hati kita disaat suka dan duka.Pasangan yang berjodoh tak akan takut mengalami pasang-surut ,suka duka saat bersama.
  6. Tak peduli - oi2 bukan tak peduli tentang kita..tapi tak peduli tentang masa silam kita..bagi dia masa lalu tak dapat diulang kembali..dia tak kisah apa yang telah berlaku dahulu dan dia juga tak malu nak ceritakan kisah dia dengan pakwe/makwe dulu2..ini bermakna dia bersiap sedia menerima kita seadanya..
  7. Tak Malu - Setiap orang pasti ada kelebihan dan keburukan masing2 kan..Tapi kita tak berasa malu untuk tunjukkan diri kita yang sebenar..dan adakalanya baru bangun tidoq pun kita selamba jumpa dia. atau dia juga tak malu untuk cerita kelemahan dan kekurangan diri nya.Tu bermakna kita memang dah disuratkan untuk bersama.
  8. Rahsia - Disaat ini kita rasa rahsia kita lebih selamat ditangan si dia lebih daripada orang lain..Atau kita sendiri dah tak dapat nak rahsiakan apa2 dari dia..bermakna kita dah jumpa pasangan sejati kita..
The End ~

No comments:

Post a Comment