Tuesday 11 February 2014

Transmission Aircraft

Dalam perjalanan menuju ke Perlis
Aku ternampak banyak pencawang letrik di sepanjang jalan
Mengikut pemerhatian dan kebijaksanaan melampau aku
ni lah kan,
berdebat lah aku dengan encik pakcik.

"bola yg dok di tengah2 wayar letrik tuh untuk stabilkan wayar tu lah! "

dari awai sampai sudah sembang tak nak kalah..
lepas  beberapa seketika~
encik pakcik tu lak slamber yaya je cakap
"bukan untuk bg signal kat kapai terbang ke?"
 erk2...
loading baq ang..
hahaha~
Tapi still maintain cool weh~
dengan keyakinan yang tinggi lagi jitu aku berhujah balik
nak menangkan diri..
"kalau tak ada bola tuh nanti wayar tuh putuih"

dalam diam2 search Google..
loading 20%......35%......55%...
lambat seh aq punya tenet..
off balik dan on balik..
buffering lagi..haish~
Lastly,
yeah !
berjaya gak buka..
taw apa google jawab bila aku tanya pasai bola kat pencawang elektrik tuh.
google kata it is for transmission aircraft !
makna kata function dia untuk bagi warning kat kapai terbang lah!
naahai !
amek ang,! nak menang lagi kan..
kan dah terbukti kesalahan tuh~
Tapi xpa..encik pakcik tak taw aku dah berjaya google
so aku wat dotno je la...hahaha~



P/S : ekceli aku saja ja nak lawan gak walaupun sekadar wat pandai..
nak hidupkan suasana la katakan..gila boring xdak cita langsung
gado pun jadi la :)


No comments:

Post a Comment